Referat Generalforsamling 2018
Referat fra generalforsamling i Landsforeningen til Kræftens Forebyggelse søndag den 18. februar 2018, kl. 14 på Strandvejen 287.
Fra starten deltog 13 medlemmer.
1. Niels valgtes til dirigent og Helle til referent.
Ved den formelle gennemgang af generalforsamlingens lovlige indkaldelse konstateredes det, at 3 af deltagerne ikke havde betalt kontingent for 2018 14 dage før generalforsamlingen, som det kræves, jfr. vedtægternes § 12. Efter nogen drøftelse forlod 3 af deltagerne, Helle, formand, Lisbeth, redaktør og Debbie, facebookredaktør, generalforsamlingen, der herefter udsattes midlertidigt.
Kl. 15 genoptoges generalforsamlingen på Skovshoved Hotel med 10 tilstedeværende medlemmer.
2. Der drøftedes forsk. formalia vedr. indkaldelsen, herunder fremsendelsen af mødematerialet. De tilstedeværende vedtog herefter enstemmigt, at generalforsamlingen kunne betragtes som beslutningsdygtig. Dennis valgtes til referent.
3. Beretningen, der var udarbejdet af den afgående formand, blev afleveret og suppleret af Dennis, der herefter fremlagde
4. Regnskabet. Dette var revideret uden kommentarer vedr. den regnskabsmæssige del. Derimod havde revisor afgivet en kritisk rapport, bl.a. foranlediget af et historisk stort underskud, som primært skyldtes vort nye blad.
Der fulgte en drøftelse vedr. beretning og regnskab. Især bladet blev debatteret. Hvad kan vi gøre for at få et pænt blad til en overkommelig pris, f.eks. igen i A5-størrelse? Vi kan i hvert fald ikke fortsætte med det nuværende, som koster minimum 25.000 kr. pr gang, vore kontingentindtægter var sidste år 15.000 kr. Dyrere papir til omslag, billigere indeni? Måske trykt i udlandet? Den nye bestyrelse bør nedsætte et bladudvalg, udpeget blandt alle foreningens medlemmer. Vi bør evt. søge flere annoncer. Bladets indhold skal være stærkere.
Foreningen bør agitere for vort formål samt for at skaffe flere medlemmer. Det kan bl.a. gøres ved løbesedler, som kan uddeles på alle relevante messer.
Den nye bestyrelse opfordres til på næste generalforsamling at udarbejde forslag til nye vedtægter med færre uklarheder og færre fortolkningsmuligheder end de nuværende.
5. Beretningen blev taget til efterretning med de faldne bemærkninger. Regnskabet blev godkendt med de foreliggende revisorbemærkninger.
6. Budget for indeværende år. P. g. a. usikkerhed med økonomien, stort forbrug i januar og februar, antal medlemmer m.m. besluttedes det at overlade til den nye bestyrelse at udarbejde budget for 2018.
7. Det vedtoges, at kontingentet for 2018 skal være uændret 100 kr. og for 2019: 150 kr.
8 – 9. Der var ingen forslag fra bestyrelse og medlemmer.
10. Til formand valgtes Lise Dakinah. Til bestyrelsen valgtes Hanna Kristina R. Thuesen og Wanda Andersen for 2 år. Niels Uldahl for 1 år.
11. Som suppleanter for 1 år blev Erik Weihrauch og Helle Hansen valgt. Bestyrelsen afgør rækkefølgen.
12. Til revisor valgtes Lars Mikkelsen med Hanne Henriksen som suppleant.
13. Eventuelt. Der forelå intet. Dirigenten udtalte håb om et stabilt og udramatisk kommende foreningsår.
Generalforsamlingen hævedes kl. 17.50.
Dennis Sørensen, referent
Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling søndag den 11. februar 2018 kl. 14:00. Generalforsamlingen afholdes et nyt sted: Strandvejen 287, 2920 Charlottenlund.
Dagsorden
1. Valg af dirigent og referent
2. Godkendelse af dagsorden
3. Formandens beretning
4. Regnskabet fremlægges.
5. Godkendelse af beretning og regnskab. – se beretning og regnskab nedenfor
6. Budget for året – se budget nedenfor
7. Fastsættelse af årskontingent – Se forslag nedenfor
8. Bestyrelsens forslag – Ingen
9. Medlemmernes forslag
10. Valg af bestyrelse
11. Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.
12. Valg af revisor
13. Eventuelt
Beretning, regnskab, budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.
Forslag fra medlemmer:
Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamling. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før jf. § 14 i foreningens vedtægter.
Valgbarhed og stemmeret forudsætter, at kontingentet er betalt senest 14 dage før generalforsamlingen. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Foreningens vedtægter kan ses på foreningens hjemmeside: www.forebygkræft.dk
Beslutninger på generalforsamlinger træffes ved simpelt flertal blandt de stemmeberettigede. Ved stemmelighed bortfalder forslaget, § 15. stk. 1. Afstemninger skal ske skriftligt, hvis blot ét medlem ønsker det jf. § 15 stk. 2. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt jf. § 15 stk. 3.
Den fulde årsrapport med beretning, årsregnskab og budget for det kommende år kan tilsendes på mail ved henvendelse til: forebyg.helle@gmail.com
Beretning – Årsberetning
Vi er inde i en spændende periode vedr. Kræftbehandling. Der er stor fokus på både kræftbehandling og forebyggelse i medierne.
Det har været et travlt år. Vi er fortsat i gang med at få tiltrukket flere ressourcer til foreningens arbejde.
Medlemmer
Vi har ca. 300 medlemmer.
Pr. 13. januar 2018, har vi på Facebook 395, som følger vores side ”Forebyg Kræft”.
Bladet “Forebyg Kræft”
Vores blad Solbladet har fået nyt navn og hedder nu “Forebyg Kræft” samtidig med, at bladet nu udkommer i nyt layout med farvebilleder. For at vores blad fortsat skulle være let at kende har vi valgt at bevare solen som logo på bladets forside.
På vores facebookside Forebyg Kræft sørger vores facebook-redaktør for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook. Og vi har mulighed for at vælge artikler ud, som vi løbende får boosted på facebook, så vi når ud til endnu flere.
På facebook publiceres opslag nogle gange dagligt. I november 2017 publicerede vores facebook redaktør 32 opslag – spændende læsning, så læs med her, der er meget inspiration at hente.
Markedsføring og flere medlemmer
I det nye år vil vi tage fat på mere markedsføring, publicere flere artikler og sætte fokus på at få flere medlemmer.
Vi ser frem til et nyt år med spændende udfordringer og fokus på forebyggelse af kræft.
Regnskab og budget 2017
Regnskab 2017 | Budget 2017* | |||
Indtægter | ||||
Kontingenter | 15.699 | 19.000 | ||
Gaver | 5.500 | 8.000 | ||
Renteindtægter | 6.114 | 10.000 | ||
Indtægter total | 27.313 | 37.000 | ||
Udgifter | ||||
Kontorartikler | Farvepatron, flyers, rykkere | 3.425 | 0 | |
Telefon | 500 | 0 | ||
Møder | 4.546 | 4.000 | ||
Generalforsamling | 253 | |||
Bestyrelsesmøder 8 møder | 3.393 | |||
Møder Niels og Hanna | 900 | |||
Hjemmeside | 601 | 4.000 | ||
Hjemmeside | 461 | |||
DK-hostmaster | 90 | |||
Kopiering | 50 | |||
Boostet artikler – 6 gange | 1.392 | 0 | ||
Solbladet/Forebyg Kræft | 25.911 | 14.000 | ||
Blad nr. 1 | 7.375 | |||
Blad nr. 2 | 18.536 | |||
Porto og forsendelse | 6.291 | 7.000 | ||
Blad nr. 1 | 1.833 | |||
Blad nr. 2 | 3.577 | |||
Rykkerbreve | 880 | |||
Gebyrer og bankomkostninger | 1.037 | 1.000 | ||
Lei-kode | 1.037 | |||
Øvrige | 7.000 | |||
Gaver – Æresmedlem mv. | 2.249 | |||
Udgifter total | 45.953 | 37.000 | ||
Årets resultat | -18.639 | |||
Aktiver | ||||
Bank | 9.454 | |||
Danske Bank Køb/salg | 95.254 | |||
Værdipapirer | 139.169 | |||
Total Aktiver | 243.876 | |||
Passiver | ||||
Egenkapital | 261.333 | |||
Årets resultat | -18.639 | |||
Kreditorer | 1.183 | |||
Ny Egenkapital | 243.876 | |||
*Budget vedtaget på generalforsamling 5. marts 2017 |
Forslag budget 2018
Regnskab 2017 | Budget 2018 – 1* | Budget 2018 – 2* | |||
3 blade pr. år | 2 blade pr. år | ||||
Antal betalende medlemmer | 160 stk. | 427 stk. | 295 stk. | ||
Kontingentydelse | 100 kr. | 150 kr. | 150 kr. | ||
Indtægter | kr. | kr. | kr. | ||
Kontingenter | 15.699 | 64.000 | 44.000 | ||
Gaver | 5.500 | 6.000 | 6.000 | ||
Tryk og forsendelse – | brugerbetaling | 10.000 | 10.000 | ||
Renteindtægter | 6.114 | 5.000 | 5.000 | ||
Indtægter total | 27.313 | 85.000 | 65.000 | ||
Udgifter | |||||
Kontorartikler | 3.425 | 0 | 0 | ||
Telefon | 500 | 0 | 0 | ||
Møder | 4.546 | 5.000 | 5.000 | ||
Hjemmeside | 601 | 2.000 | 2.000 | ||
1.392 | 2.400 | 2.400 | |||
Solbladet/Forebyg Kræft – 3 blade | 20.000 kr. | 25.911 | 60.000 | 40.000 | |
Tryk og forsendelse – brugerbetaling | 6.291 | 10.000 | 10.000 | ||
Gebyrer og bankomkostninger | 1.037 | 1.000 | 1.000 | ||
Øvrige | 2.249 | 4.600 | 4.600 | ||
Udgifter total | 45.953 | 85.000 | 65.000 | ||
Årets resultat | -18.639 | 0 | 0 |
Budgettet kan løbende justeres i løbet af året efter antal betalende medlemmer, gavebidrag mv.
Det tilstræbes at få opsat fast betaling for medlemmer, så medlemsbidrag sker automatisk via PBS.
Forslag til nye kontingentsatser
Vi har i det seneste år ændret vores blad, så vores blad nu udkommer i et moderne tidsvarende layout med mange billeder og farver. Hertil kommer, at det på ingen måde er billigt
at trykke og udsende vores blad med posten. Vi er derfor begyndt at udgive bladeti to formater:
1. i pdf på mail og fortsat
2. i en trykt udgave, som udsendes med posten
Det er op til vores medlemmer selv at vælge, hvilket format, bladet ønskes modtaget i, men vi ser os nødsaget til at lade dette afspejles i årskontingentet.
Layout og opsætning af et blad koster 13–20 kr. afhængig af antal sider, mens trykning og porto koster ca. 30-32 kr. pr. stk.
Det nuværende årskontingent udgør 100 kr. pr. år. Dette kontingent har været uændret igennem mange år.
Bestyrelsen foreslår, at vi hæver årskontingentet fra og med 2018, og at vi indfører differentierede kontingentsatser til:
• Almindeligt kontingent
150 kr. pr. år, her modtages bladet i pdf via mail
• Almindeligt kontingent
250 kr. pr. år, her modtages et trykt blad med posten
• Livsvarige medlemmer1
0 kr. pr. år, her modtages bladet i pdf via mail
• Livsvarige medlemmer
100 kr. pr. år, her modtages et trykt blad med posten (til dækning af trykke- og portoomkostninger)
1 Livsvarige medlemmer, en medlemsform, hvor medlemmer for en del år siden for et større beløb købte et medlemskab ”livsvarigt” – denne mulighed er ikke videreført i
de nye vedtægter, som blev vedtaget for et par år siden
Mød op på generalforsamlingen og vær med til at drøfte kontingentsatserne.
Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2017 i Landsforeningen til Forebyggelse af Kræft
Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling søndag den 5. marts 2017 kl. 14:00. Generalforsamlingen afholdes hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9 i kælderen.
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned. Medlemmerne indkaldes med dagsorden og regnskab mindst 3 ugers varsel via hjemmesiden og pr. mail. Herudover annonceres generalforsamlinger i medlemsbladet jf. §10. Valgbarhed og stemmeret forudsætter, at kontingentet er betalt senest 14 dage før generalforsamlingen jf. §12. Vedtægter, beretning og referater af generalforsamlinger kan ses på www.forebyg.dk. Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamlingen, jf. § 14. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før. Beslutninger på generalforsamlinger træffes ved simpelt flertal blandt de stemmeberettigede. Ved stemmelighed bortfalder forslaget, § 15. stk. 1. Afstemninger skal ske skriftligt, hvis blot ét medlem ønsker det jf. § 15 stk. 2. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt jf. § 15 stk. 3.
Enhver juridisk person (privatperson, forening, selskab o.a.), som anerkender foreningens formål og betaler det gyldige kontingent, kan være medlem jf. § 3.
Dagsorden: (i henhold til vedtægterne § 13 stk. 1)
- Valg af dirigent og referent
- Godkendelse af dagsorden
- Formandens beretning
Beretning bliver lagt ud på hjemmesiden jf. vedtægterne § 13 stk. 2 Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.
- Regnskabet fremlægges
Regnskabet bliver lagt ud på hjemmesiden – www.forebyg.dk jf. vedtægterne § 13 stk. 2. Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.
- Godkendelse af beretning og regnskab
- Budget for året
Budget bliver lagt ud på hjemmesiden jf. vedtægterne § 13 stk. 2. Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.
- Fastsættelse af årskontingent
Årskontingentet foreslås fastsat til 100 kr. (Uændret)
- Bestyrelsens forslag
Ingen forslag.
- Medlemmernes forslag
Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamlingen, jf. § 14. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før.
- Valg af bestyrelse
Foreningen ledes af en bestyrelse på indtil 5 medlemmer, der hvert år vælges på generalforsamlingen. Er bestyrelsen ikke fuldtallig, kan den supplere sig selv for resten af foreningsåret jf. § 4.
Generalforsamlingen vælger for to år ad gangen formanden og to bestyrelsesmedlemmer i lige år og to bestyrelsesmedlemmer i ulige år Genvalg kan finde sted. Der kan vælges op til to suppleanter for et år ad gangen jf. § 5
Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand, kasserer og sekretær, jf. § 6. Bestyrelsen afholder møde mindst to gange årligt, desuden når formanden eller mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer finder det fornødent jf. § 7. Bestyrelsen har ansvar for at foreningen har en ajourført hjemmeside, udgiver medlemsbladet samt andre publikationer jf. § 8.
Bestyrelsesmedlemmer | Generalforsamling 2017 | |
Helle B. Martinussen, formand | forebyg.helle@gmail.com | Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år |
Dennis Sørensen | dennis@hvidbjerg.info | Valgt for 2 år i 2015, på valg i år |
Wanda Andersen | Forebyg.wanda@gmail.com | Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år |
Debbie Christensen | debbie@debbiechristensen.dk | Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år |
Lena Agger | lenaveganarhus@gmail.com | Valgt for 1 år i 2016, på valg i år |
Hanne Pihl, suppleant | Suppleant på valg hvert år |
Dennis genopstiller. Lena genopstiller?
- Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.
Hanne genopstiller?
- Valg af revisor
Forslag: Genvalg af Niels Uldall som revisor og Inge Wallin som revisorsuppleant.
- Eventuelt
Mvh.
Bestyrelsen
Budget 2017 – udkast
Indtægter
– Kontingenter 20.000 kr.
– Gaver 11.000 kr.
– Renteindtægter 6.000 kr.
Indtægter total 37.000 kr.
Udgifter
– Telefon 1.000 kr.
– Porto og forsendelse 7.000 kr.
– Møder 4.000 kr.
– Hjemmeside 4.000 kr.
– Mobilt bredbånd 2.400 kr.
– Solbladet 13.000 kr.
– Gebyrer og bankomkostninger 1.000 kr.
– Øvrigt 3.000 kr.
Udgifter total 37.000 kr.
Beretning 2016
Vi er inde i en spændende periode vedr. Kræftbehandling. Der er stor fokus på både kræftbehandling og forebyggelse i medierne.
Det har været et travlt år. Vi er fortsat i gang med at få tiltrukket flere ressourcer til foreningens arbejde.
Medlemmer
Der er nu 279 medlemmer. Vi har i år indkaldt medlemmer til generalforsamlingen via e-mails på de medlemmer, som har oplyst deres e-mail adresse, eller som vi har kunnet finde på internettet. Vi vil fortsat opfordre alle vores medlemmer til at få givet os deres e-mail-adresse. Vi mangler stadig mail-adresser på en del medlemmer.
Bladet “Forebyg Kræft”
Vores blad Solbladet har fået nyt navn og hedder nu “Forebyg Kræft” samtidig med, at bladet nu udkommer i nyt layout med farvebilleder. For at vores blad fortsat skulle være let at kende har vi valgt at bevare solen som logo på bladets forside. I 2016 udkom vores blad i alt 3 gange. Vores seneste blad har vi trykt i et større oplag, så vi har kunnet omdele bladet på biblioteker mv. Dennis har gjort en stor indsats med at få bladet ud til flere.
På vores facebookside Forebyg Kræft sørger Debbie for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. En stor indsats, som vi er meget glade for. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook. Og vi har mulighed for at vælge artikler ud, som vi løbende får boosted på facebook, så vi når ud til endnu flere.
Regnskab og medlemskartotek
Det er fortsat Dennis, som står for regnskab og ajourføring af medlemskartoteket, betalinger mv.
Mobilepay
Alle kan nu betale kontingent mv. til foreningen via Mobilepay. Husk at oplyse dit navn og gerne din e-mail adresse.
Samarbejde med Tidslerne
I 2016 deltog vi i samarbejde med Tidslerne om at ansøge om midler til et forskningsprojekt. Vi ansøgte om forskningsmidler og fik midlerne under en række betingelser. Desværre kunne vi ikke se, at projektlederen kunne få lagt en gennemførlig projektplan. Derfor valgte vi sammen med Tidslerne at stoppe samarbejdet med projektlederen. Efterfølgende har vi forsøgt at finde en anden projektleder dog uden held. Vi er fortsat interesseret i at involvere os i forskning dog vil der være en række forhold, som vi vil sikre os, at der bliver taget hånd om, da det ellers vil være meget svært at se en succesfuld gennemførelse af.
Vi ser frem til det nye år med spændende udfordringer.
Mvh.
Helle Martinussen
Formand Landsforeningen til Forebyggelse af Kræft
Regnskab år 2016
Driftsregnskab
Indtægter 2015 2016
Kontingenter 20.050 19.800
Gaver 11.277 8.161
Renteindtægter 13.194 12.381
Indtægter ialt 44.521 40.342
Udgifter
Kontorartikler 2.536 3.487
Telefon 1.000 1.000
Porto og forsendelse 7.289 9.058
Møder 3.237 3.417
Hjemmeside 5.055 9.174
I-pads 23.818
Solbladet 12.526 17.444
Gebyrer og bankomkostninger 764 568
Udgifter i alt 56.225 44.148
Årets underskud -11.704 -3.806
_________________________________________________________________________
Indkaldelse til generalforsamling 2017
Årets generalforsamling afholdes søndag den 5. marts 2017 kl. 14 0g finder som
sædvanlig sted hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9 i kælderen.
Dagsorden ifølge vedtægterne, se nedenstående.
Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen bedes indsendt senest 14 dage før.
Vi har brug for, at der kommer mange medlemmer for at definere foreningens virke
fremover. Vi har også brug for interesserede til det vigtige arbejde i bestyrelsen.
Venlig hilsen og på gensyn fra bestyrelsen.
Dagsorden iht. Vedtægter:
- Valg af dirigent og referent
- Godkendelse af dagsorden
- Formandens beretning
- Regnskabet fremlægges
- Godkendelse of beretning og regnskab
- Budget for året 2017
- Fastsættelse af kontingent
- Bestyrelsens forslag
- Medlemmernes forslag
- Valg af bestyrelse
- Valg af suppleanter, der kan vælges 0 til 2
- Valg af revisor og suppleant
- Eventuelt
København 27. marts 2016, Referat
LFKs ordinære generalforsamling 20. marts 2016
Formanden Wanda Andensen bød velkommen til generalforsamlingen.
1. Valg af dirigent og referent
Dennis Sørensen blev valgt som dirigent.
Helle Martinussen blev valgt som referent.
2. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.
3. Formandens beretning v/Wanda Andersen
Helle og Dennis har haft mest travlt i det forgangne år med at gøre hjemmesiden færdig. Senest har Dennis fået lagt foreningens blade for 25 år ud på hjemmesiden.
Der er nu 186 betalende medlemmer og 68 livsvarige medlemmer jf. medlemskartotek pr. 20. marts 2016 fra kasseren. Vigtigt, at vi får indsamlet e-mails fra alle medlemmer.
På facebook på vores facebookside Forebyg Kræft sørger Debbie for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. En stor indsats, som vi er meget glade for. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook.
I det seneste år er Solbladet udkommet 3 gange, og det næste blad udkommer i april. I næste blad kommer der en artikel fra det første Solblad, som er meget spændende
Vi er inde i en spændende periode vedr. kræftbehandling, der er stor fokus på emnet i disse år. Det er helt fantastisk, at Obama vil bruge mange millioner på kræftbehandling. Vi vil fortsætte med at se kræft som sjælens sygdom.
Vi vil fortsætte med vilje og ihærdighed
4. Regnskabet fremlægges
Dennis fremlagde regnskabet og revisors påtegning.
5. Godkendelse af beretning og regnskab
Beretning og regnskab blev godkendt.
6. Budget for år 2016
Budgettet blev drøftet.
Indtægter
– Kontingenter 20.000 kr.
– Gaver 11.000 kr.
– Renteindtægter 6.000 kr.
Indtægter total 37.000 kr.
Udgifter
– Telefon 1.000 kr.
– Porto og forsendelse 7.000 kr.
– Møder 4.000 kr.
– Hjemmeside 4.000 kr.
– Mobilt bredbånd 2.400 kr.
– Solbladet 13.000 kr.
– Gebyrer og bankomkostninger 1.000 kr.
– Øvrigt 3.000 kr.
Udgifter total 37.000 kr.
Budgettet blev vedtaget.
7. Fastsættelse af årskontingent
Årskontingentet blev fastsat til 100 kr., hvilket er uændret.
8. Bestyrelsens forslag
Ingen
9. Medlemmernes forslag
Forslag fra medlem Niels Uldall om, at vi skulle være mere aktive politiske. Generalforsamling drøftede dette, hvilket der var enighed om på generalforsamlingen.
Forslag fra Niels Uldall om, at Carsten Vagn Hansen udnævnes til æresmedlem.
Generalforsamlingen drøftede dette. Foreningen har ingen vedtægtsbestemmelser om dette. Der var tilsagn om, at det er en god ide.
10. Valg af bestyrelse
Hanne og Dennis blev valgt til bestyrelsen sidste år.
Der var 2 forslag til formand: Helle Martinussen og Lena Agger.
Helle blev valgt til formand.
Wanda valgt for 2 år, Debbie valgt for 2 år og Lena blev valgt til bestyrelsen for 1 år. Hanne er nu suppleant.
11. Valg af suppleanter. Der skal vælges 0- 2 suppleanter
Hanne blev valgt som suppleant.
12. Valg af revisor
Niels Uldall blev valgt som revisor.
Inge Wallin blev valgt som revisor suppleant.
13. Eventuelt
Vi har mulighed for at dele pjecer ud på Helsemessen i Øksnehallen september/oktober. Vi har stort lager af pjecer.
Bestyrelsesansvar kan vi tegne en forsikring?
Dirigenten takkede for god ro og orden.
Generalforsamlingen 2016
Helle Birkedal Martinussen Dennis Sørensen
Referent på generalforsamlingen Dirigent på generalforsamlingen
Indkaldelse til generalforsamling 2016
Dennis Sørensen, 5. november 2015
Næste generalforsamling afholdes den 20. marts 2016 kl. 14 og finder som
sædvanlig sted hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9
i kælderen.
Dagsorden ifølge vedtægterne, se nedenunder.
Forslag til generalforsamlingen bedes indsendt senest 14 dage før.
Vi har brug for, at der kommer mange medlemmer for at definere foreningens
virke fremover. Vi har også brug for interesserede til det vigtige arbejde i bestyrelsen.
Venlig hilsen fra bestyrelsen
Dagsorden iht. vedtægter:
- Valg af dirigent og referent
- Godkendelse af dagsorden
- Formandens beretning
- Regnskabet fremlægges.
- Godkendelse af beretning og regnskab.
- Budget for året
- Fastsættelse af årskontingent
- Bestyrelsens forslag
- Medlemmernes forslag
- Valg af bestyrelse
- Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.
- Valg af revisor
- Eventuelt
Regnskab for 2015
_________________________________________________________________________
Driftsregnskab
Indtægter 2014 2015
Kontingenter 19.900 20.050
Gaver 9.469 11.277
Bankrenteindtægter 5.431 13.194
Indtægfter i alt 34.800 44.521
Udgifter
Kontorartikler 618 2.536
Telefon 1.000 1.000
Porto og forsendelse 6.203 7.289
Møder 1.384 3.237
Hjemmeside 213 5.055
I-pads 23.818
Solbladet 10.594 12.526
Gebyrer og bankomkostninger 1.164 764
Udgifter i alt 21.176 56.225
Årets overskud 13.624 -11.704
_________________________________________________________________________
Referat fra Generalforsamling, søndag d. 26. april 2015
Dagsorden:
- Valg af dirigent, referent og to stemmetællere
- Formandens beretning
- Regnskabet
- Fastsættelse af årskontingent og livsvarigt kontingent
- Indkomne forslag
- Valg af hovedbestyrelse
- Valg af intern revisor og revisor suppleant
- Eventuelt
Punkt
ad. 1. Valg af dirigent: Helle blev valgt. Valg af referent: Dennis blev valgt. Der var fremmødt 8 medlemmer, hvoraf 6 var stemmeberettigede. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig
ad. 2. Formandens beretning: Det har været et travlt år. Solbladet er som sædvanligt udkommet 3 gange med Dennis og formanden som redaktører. Carsten Vagn Hansen støtter os stadig med besvarelser af læserspørgsmål. Bladet vil fremover blive lagt på vores hjemmeside, så de, som selv vil udskrive det, kan gøre det, og eventuelt afbestille det udsendte blad. Foreningen havde sidste år 199 betalende, 68 livsvarige og 22 medlemmer i restance. Vi forventer i årets løb, at det bliver muligt at betale over mobile pay, via pbs og via vores hjemmeside. Vi har i årets løb arbejdet meget på vores ny hjemmeside, den er nu åbnet i nyt design med indhold af artikler, kost, rygning, links mv., men alle sider er ikke udfyldt endnu. Vi er meget interesserede i at høre fra nogen, som kunne være interesseret i at være med til at vedligeholde siden, også blot ved at renskrive artikler. Vi har talt meget om at blive synlige på facebook, det er et nyt tiltag, som vi håber på bliver en realitet i dette år. Der var et forslag fra salen gående ud på, at vi skulle starte generalforsamlingen med et foredrag, bl.a. for at få flere deltagere. Det vil vi tage op i bestyrelsen. Beretningen blev godkendt.
ad. 3. Regnskabet, som viste et resultat på lige over 13. tusinde kr., blev forelagt af Dennis og godkendt. Vi har hidtil været med i ordningen med at gaver til foreningen kunne trækkes fra i skat. Den ordning er vi ikke længere med i, da vi ikke kan opfylde de krav, som er en betingelse for, at man kan være med.
ad. 4. Kontingentet blev fastsat til 100 kr. for 2016.
ad. 5. Bestyrelsen fremlagde omfattende ændringer til vedtægterne. De nye vedtægter blev godkendt. Jf. de nuværende vedtægters § 8 ”Til ændringer af landsforeningens vedtægter kræves flertal af de på en generalforsamling afgivne stemmer.” De nye vedtægter skal derfor ikke godkendes på en ekstraordinær generalforsamling. De nye vedtægter er dermed gældende.
ad. 6. Dennis blev valgt til kasserer, og Hanne Pihl blev valgt til bestyrelsesmedlem.
ad. 7. Niels Uldahl blev valgt til revisor.
ad. 8. Der var forslag om indsamling af mail-adresser, så bladet kan sendes ud på mail. Der var også forslag om, at der var et foredrag i forbindelse med generalforsamlingen, så flere ville møde op.
Efter eventuelt afsluttede dirigenten med et ”Tak for god ro og orden.”
Referent: Dennis Sørensen
Dirigent: Helle Martinussen
DRIFTSREGNSKAB PR. 31.12.2014
Indtægter:…………………………………………………………………………………………..
Kontingenter……………………………………………………………………………..19.900
Gaver………………………………………………………………………………………….9.469
Ialt……………………………………………………………………………………………29.369
Udgifter………………………………………………………………………………………………
Møder…………………………………………………………………………………………1.384
IT og hjemmeside……………………………………………………………………………213
Trykning af blad…………………………………………………………………………10.595
Telefon……………………………………………………………………………………….1.000
Kontorartikler…………………………………………………………………………………617
Porto…………………………………………………………………………………………..6.203
Gebyrer………………………………………………………………………………………..1.164
Ialt……………………………………………………………………………………………..21.176
Overskud……………………………………………………………………………………..8.193
Renteindtægter…………………………………………………………………………….5.431
Periodens resultet ………………………………………………………………………13.624
Februar 2015
– Vedr. Foreningens hjemmeside
– Har du erfaring og lyst til at være web-redaktør på vores nye hjemmeside?
- Landsforeningen efterlyser et par personer, som er interesseret i forebyggelse af kræft, og som
- ville være interesseret i at hjælpe med at udbygge og vedligeholdelse af vor hjemmeside, som er
- helt nystartet. Der er tale om ikke-betalt arbejde.
Medlemskab
Årskontingentet er 100 kr. pr. år. Det opkræves hvert år i april måned.