Landsforeningen til Forebyggelse af Kræft

  • Forside
  • Nyheder
  • Forebyggelse
    • Hvorfor får vi kræft?
      • Gener
      • Kost
        • Generelt om kost
        • Om vegetarisk kost
        • Madplaner
        • Vitaminer, mineraler og krydderier
      • Livsstil
        • Alkohol
        • Rygning
        • Hash – cannabis
        • Motion
        • Solbadning
        • Kræftfremkaldende stoffer
      • Ægte helbredelse: Sindet
        • Tanker
        • Følelser
        • Meditation
  • HPV-vaccinationer
  • Læsestof
    • Bøger
    • Pjecer
    • Forebyg Kræft – Solbladet
    • Personlige beretninger
  • Links
  • Foreningen
    • Introduktion og formål
    • Stiftelse
    • Aktuelt
    • Medlem af
    • Meld dig ind
    • Vedtægter
    • Bestyrelsen
      • .
        • .
  • Kontakt Os

Aktuelt

Referat Generalforsamling 2018

Referat fra generalforsamling i Landsforeningen til Kræftens Forebyggelse søndag den 18. februar 2018, kl. 14 på Strandvejen 287.
Fra starten deltog 13 medlemmer.
1. Niels valgtes til dirigent og Helle til referent.
Ved den formelle gennemgang af generalforsamlingens lovlige indkaldelse konstateredes det, at 3 af deltagerne ikke havde betalt kontingent for 2018 14 dage før generalforsamlingen, som det kræves, jfr. vedtægternes § 12. Efter nogen drøftelse forlod 3 af deltagerne, Helle, formand, Lisbeth, redaktør og Debbie, facebookredaktør, generalforsamlingen, der herefter udsattes midlertidigt.
Kl. 15 genoptoges generalforsamlingen på Skovshoved Hotel med 10 tilstedeværende medlemmer.
2. Der drøftedes forsk. formalia vedr. indkaldelsen, herunder fremsendelsen af mødematerialet. De tilstedeværende vedtog herefter enstemmigt, at generalforsamlingen kunne betragtes som beslutningsdygtig. Dennis valgtes til referent.
3. Beretningen, der var udarbejdet af den afgående formand, blev afleveret og suppleret af Dennis, der herefter fremlagde
4. Regnskabet. Dette var revideret uden kommentarer vedr. den regnskabsmæssige del. Derimod havde revisor afgivet en kritisk rapport, bl.a. foranlediget af et historisk stort underskud, som primært skyldtes vort nye blad.
Der fulgte en drøftelse vedr. beretning og regnskab. Især bladet blev debatteret. Hvad kan vi gøre for at få et pænt blad til en overkommelig pris, f.eks. igen i A5-størrelse? Vi kan i hvert fald ikke fortsætte med det nuværende, som koster minimum 25.000 kr. pr gang, vore kontingentindtægter var sidste år 15.000 kr. Dyrere papir til omslag, billigere indeni? Måske trykt i udlandet? Den nye bestyrelse bør nedsætte et bladudvalg, udpeget blandt alle foreningens medlemmer. Vi bør evt. søge flere annoncer. Bladets indhold skal være stærkere.
Foreningen bør agitere for vort formål samt for at skaffe flere medlemmer. Det kan bl.a. gøres ved løbesedler, som kan uddeles på alle relevante messer.
Den nye bestyrelse opfordres til på næste generalforsamling at udarbejde forslag til nye vedtægter med færre uklarheder og færre fortolkningsmuligheder end de nuværende.
5. Beretningen blev taget til efterretning med de faldne bemærkninger. Regnskabet blev godkendt med de foreliggende revisorbemærkninger.
6. Budget for indeværende år. P. g. a. usikkerhed med økonomien, stort forbrug i januar og februar, antal medlemmer m.m. besluttedes det at overlade til den nye bestyrelse at udarbejde budget for 2018.
7. Det vedtoges, at kontingentet for 2018 skal være uændret 100 kr. og for 2019: 150 kr.
8 – 9. Der var ingen forslag fra bestyrelse og medlemmer.
10. Til formand valgtes Lise Dakinah. Til bestyrelsen valgtes Hanna  Kristina R. Thuesen og Wanda Andersen for 2 år. Niels Uldahl for 1 år.
11. Som suppleanter for 1 år blev Erik Weihrauch og Helle Hansen valgt. Bestyrelsen afgør rækkefølgen.
12. Til revisor valgtes Lars Mikkelsen med Hanne Henriksen som suppleant.
13. Eventuelt. Der forelå intet. Dirigenten udtalte håb om et stabilt og udramatisk kommende foreningsår.
Generalforsamlingen hævedes kl. 17.50.

Dennis Sørensen, referent

 

Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling søndag den 11. februar 2018 kl. 14:00. Generalforsamlingen afholdes et nyt sted: Strandvejen 287, 2920 Charlottenlund. 

Årsberetning og regnskab 2017

Dagsorden

1. Valg af dirigent og referent

2. Godkendelse af dagsorden

3. Formandens beretning

4. Regnskabet fremlægges.

5. Godkendelse af beretning og regnskab. – se beretning og regnskab nedenfor

6. Budget for året – se budget nedenfor

7. Fastsættelse af årskontingent – Se forslag nedenfor

8. Bestyrelsens forslag – Ingen

9. Medlemmernes forslag

10. Valg af bestyrelse

11. Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.

12. Valg af revisor

13. Eventuelt

Beretning, regnskab, budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.

Forslag fra medlemmer:

Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamling. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før jf. § 14 i foreningens vedtægter.

Valgbarhed og stemmeret forudsætter, at kontingentet er betalt senest 14 dage før  generalforsamlingen. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

Foreningens vedtægter kan ses på foreningens hjemmeside: www.forebygkræft.dk

 

Beslutninger på generalforsamlinger træffes ved simpelt flertal blandt de stemmeberettigede. Ved stemmelighed bortfalder forslaget, § 15. stk. 1. Afstemninger skal ske skriftligt, hvis blot ét medlem ønsker det jf. § 15 stk. 2. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt jf. § 15 stk. 3.

Den fulde årsrapport med beretning, årsregnskab og budget for det kommende år kan tilsendes på mail ved henvendelse til: forebyg.helle@gmail.com

Beretning – Årsberetning

Vi er inde i en spændende periode vedr. Kræftbehandling. Der er stor fokus på både kræftbehandling og forebyggelse i medierne.

Det har været et travlt år. Vi er fortsat i gang med at få tiltrukket flere ressourcer til foreningens arbejde.

Medlemmer

Vi har ca. 300 medlemmer.

Pr. 13. januar 2018, har vi på Facebook 395, som følger vores side ”Forebyg Kræft”.

Bladet “Forebyg Kræft”

Vores blad Solbladet har fået nyt navn og hedder nu “Forebyg Kræft” samtidig med, at bladet nu udkommer i nyt layout med farvebilleder. For at vores blad fortsat skulle være let at kende har vi valgt at bevare solen som logo på bladets forside.

Facebook

På vores facebookside Forebyg Kræft sørger vores facebook-redaktør for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook. Og vi har mulighed for at vælge artikler ud, som vi løbende får boosted på facebook, så vi når ud til endnu flere.

På facebook publiceres opslag nogle gange dagligt. I november 2017 publicerede vores facebook redaktør 32 opslag – spændende læsning, så læs med her, der er meget inspiration at hente.

Markedsføring og flere medlemmer

I det nye år vil vi tage fat på mere markedsføring, publicere flere artikler og sætte fokus på at få flere medlemmer.

Vi ser frem til et nyt år med spændende udfordringer og fokus på forebyggelse af kræft.


Regnskab og budget 2017

      Regnskab 2017 Budget 2017*
Indtægter
Kontingenter 15.699 19.000
Gaver 5.500 8.000
Renteindtægter 6.114 10.000
Indtægter total   27.313 37.000
Udgifter
Kontorartikler Farvepatron, flyers, rykkere 3.425 0
Telefon 500 0
Møder 4.546 4.000
Generalforsamling 253
Bestyrelsesmøder 8 møder 3.393
Møder Niels og Hanna 900
Hjemmeside 601 4.000
Hjemmeside 461
DK-hostmaster 90
Kopiering 50
Facebook Boostet artikler – 6 gange 1.392 0
Solbladet/Forebyg Kræft 25.911 14.000
Blad nr. 1 7.375
Blad nr. 2 18.536
Porto og forsendelse 6.291 7.000
Blad nr. 1 1.833
Blad nr. 2 3.577
Rykkerbreve 880
Gebyrer og bankomkostninger 1.037 1.000
Lei-kode 1.037
Øvrige 7.000
Gaver – Æresmedlem mv. 2.249
Udgifter total   45.953 37.000
Årets resultat     -18.639  
Aktiver
Bank 9.454
Danske Bank Køb/salg 95.254
Værdipapirer 139.169
Total Aktiver     243.876  
Passiver
Egenkapital 261.333
Årets resultat -18.639
Kreditorer 1.183
Ny Egenkapital     243.876  
*Budget vedtaget på generalforsamling 5. marts 2017

 

Forslag budget 2018 

 

      Regnskab 2017 Budget 2018 – 1* Budget 2018 – 2*
        3 blade pr. år 2 blade pr. år
  Antal betalende medlemmer 160 stk. 427 stk. 295 stk.
  Kontingentydelse 100 kr. 150 kr. 150 kr.
Indtægter kr. kr. kr.
Kontingenter 15.699 64.000 44.000
Gaver 5.500 6.000 6.000
Tryk og forsendelse – brugerbetaling   10.000 10.000
Renteindtægter 6.114 5.000 5.000
Indtægter total   27.313 85.000 65.000
 
Udgifter  
Kontorartikler 3.425 0 0
Telefon 500 0 0
Møder 4.546 5.000 5.000
Hjemmeside 601 2.000 2.000
Facebook 1.392 2.400 2.400
Solbladet/Forebyg Kræft – 3 blade 20.000 kr.  25.911 60.000 40.000
Tryk og forsendelse – brugerbetaling 6.291 10.000 10.000
Gebyrer og bankomkostninger 1.037 1.000 1.000
Øvrige 2.249 4.600 4.600
Udgifter total   45.953 85.000 65.000
 
Årets resultat   -18.639 0 0

Budgettet kan løbende justeres i løbet af året efter antal betalende medlemmer, gavebidrag mv.

Det tilstræbes at få opsat fast betaling for medlemmer, så medlemsbidrag sker automatisk via PBS.

Forslag til nye kontingentsatser

Vi har i det seneste år ændret vores blad, så vores blad nu udkommer i et moderne tidsvarende layout med mange billeder og farver. Hertil kommer, at det på ingen måde er billigt

at trykke og udsende vores blad med posten. Vi er derfor begyndt at udgive bladeti to formater:

1. i pdf på mail og fortsat

2. i en trykt udgave, som udsendes med posten

Det er op til vores medlemmer selv at vælge, hvilket format, bladet ønskes modtaget i, men vi ser os nødsaget til at lade dette afspejles i årskontingentet.

Layout og opsætning af et blad koster 13–20 kr. afhængig af antal sider, mens trykning og porto koster ca. 30-32 kr. pr. stk.

Det nuværende årskontingent udgør 100 kr. pr. år. Dette kontingent har været uændret igennem mange år.

Bestyrelsen foreslår, at vi hæver årskontingentet fra og med 2018, og at vi indfører differentierede kontingentsatser til:

• Almindeligt kontingent

150 kr. pr. år, her modtages bladet i pdf via mail

• Almindeligt kontingent

250 kr. pr. år, her modtages et trykt blad med posten

• Livsvarige medlemmer1

0 kr. pr. år, her modtages bladet i pdf via mail

• Livsvarige medlemmer

100 kr. pr. år, her modtages et trykt blad med posten (til dækning af trykke- og portoomkostninger)

1 Livsvarige medlemmer, en medlemsform, hvor medlemmer for en del år siden for et større beløb købte et medlemskab ”livsvarigt” – denne mulighed er ikke videreført i

de nye vedtægter, som blev vedtaget for et par år siden

Mød op på generalforsamlingen og vær med til at drøfte kontingentsatserne.

 

 

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2017 i Landsforeningen til Forebyggelse af Kræft

Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling søndag den 5. marts 2017 kl. 14:00. Generalforsamlingen afholdes hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9 i kælderen.

Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned.  Medlemmerne indkaldes med dagsorden og regnskab mindst 3 ugers varsel via hjemmesiden og pr. mail. Herudover annonceres generalforsamlinger i medlemsbladet jf. §10. Valgbarhed og stemmeret forudsætter, at kontingentet er betalt senest 14 dage før generalforsamlingen jf. §12. Vedtægter, beretning og referater af generalforsamlinger kan ses på www.forebyg.dk. Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamlingen, jf. § 14. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før. Beslutninger på generalforsamlinger træffes ved simpelt flertal blandt de stemmeberettigede. Ved stemmelighed bortfalder forslaget, § 15. stk. 1. Afstemninger skal ske skriftligt, hvis blot ét medlem ønsker det jf. § 15 stk. 2. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt jf. § 15 stk. 3.

 

Enhver juridisk person (privatperson, forening, selskab o.a.), som anerkender foreningens formål og betaler det gyldige kontingent, kan være medlem jf. § 3.

 

Dagsorden: (i henhold til vedtægterne § 13 stk. 1)

  1. Valg af dirigent og referent

 

  1. Godkendelse af dagsorden

           

  1. Formandens beretning

Beretning bliver lagt ud på hjemmesiden jf. vedtægterne § 13 stk. 2 Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.

 

  1. Regnskabet fremlægges

Regnskabet bliver lagt ud på hjemmesiden – www.forebyg.dk jf. vedtægterne § 13 stk. 2. Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.

 

  1. Godkendelse af beretning og regnskab

 

  1. Budget for året

Budget bliver lagt ud på hjemmesiden jf. vedtægterne § 13 stk. 2. Beretning, regnskab og budget og bestyrelsens forslag lægges på hjemmesiden senest 3 uger før.

 

  1. Fastsættelse af årskontingent

Årskontingentet foreslås fastsat til 100 kr. (Uændret)

 

  1. Bestyrelsens forslag

Ingen forslag.

 

 

  1. Medlemmernes forslag

Ethvert medlem kan fremsende forslag til behandling på generalforsamlingen, jf. § 14. Forslaget skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før generalforsamling. Forslagene offentliggøres på hjemmesiden senest 1 uge før.

 

  1. Valg af bestyrelse

Foreningen ledes af en bestyrelse på indtil 5 medlemmer, der hvert år vælges på generalforsamlingen. Er bestyrelsen ikke fuldtallig, kan den supplere sig selv for resten af foreningsåret jf. § 4.

 

Generalforsamlingen vælger for to år ad gangen formanden og to bestyrelsesmedlemmer i lige år og to bestyrelsesmedlemmer i ulige år Genvalg kan finde sted. Der kan vælges op til to suppleanter for et år ad gangen jf. § 5

 

Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand, kasserer og sekretær, jf. § 6. Bestyrelsen afholder møde mindst to gange årligt, desuden når formanden eller mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer finder det fornødent jf. § 7. Bestyrelsen har ansvar for at foreningen har en ajourført hjemmeside, udgiver medlemsbladet samt andre publikationer jf. § 8.

 

Bestyrelsesmedlemmer e-mail Generalforsamling 2017
Helle B. Martinussen, formand forebyg.helle@gmail.com Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år
Dennis Sørensen dennis@hvidbjerg.info Valgt for 2 år i 2015, på valg i år
Wanda Andersen Forebyg.wanda@gmail.com Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år
Debbie Christensen debbie@debbiechristensen.dk Valgt for 2 år i 2016, ikke på valg i år
Lena Agger lenaveganarhus@gmail.com Valgt for 1 år i 2016, på valg i år
Hanne Pihl, suppleant Suppleant på valg hvert år

Dennis genopstiller. Lena genopstiller?

 

  1. Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.

Hanne genopstiller?

 

  1. Valg af revisor

Forslag: Genvalg af Niels Uldall som revisor og Inge Wallin som revisorsuppleant.

 

  1. Eventuelt

 

 

Mvh.

 

Bestyrelsen

Budget 2017 – udkast

Indtægter
– Kontingenter 20.000 kr.
– Gaver 11.000 kr.
– Renteindtægter 6.000 kr.
Indtægter total 37.000 kr.

Udgifter
– Telefon 1.000 kr.
– Porto og forsendelse 7.000 kr.
– Møder 4.000 kr.
– Hjemmeside 4.000 kr.
– Mobilt bredbånd 2.400 kr.
– Solbladet 13.000 kr.
– Gebyrer og bankomkostninger 1.000 kr.
– Øvrigt 3.000 kr.
Udgifter total 37.000 kr.

 

Beretning 2016

Vi er inde i en spændende periode vedr. Kræftbehandling. Der er stor fokus på både kræftbehandling og forebyggelse i medierne.

Det har været et travlt år. Vi er fortsat i gang med at få tiltrukket flere ressourcer til foreningens arbejde.

Medlemmer

Der er nu 279 medlemmer. Vi har i år indkaldt medlemmer til generalforsamlingen via e-mails på de medlemmer, som har oplyst deres e-mail adresse, eller som vi har kunnet finde på internettet. Vi vil fortsat opfordre alle vores medlemmer til at få givet os deres e-mail-adresse. Vi mangler stadig mail-adresser på en del medlemmer.

Bladet “Forebyg Kræft”

Vores blad Solbladet har fået nyt navn og hedder nu “Forebyg Kræft” samtidig med, at bladet nu udkommer i nyt layout med farvebilleder. For at vores blad fortsat skulle være let at kende har vi valgt at bevare solen som logo på bladets forside. I 2016 udkom vores blad i alt 3 gange. Vores seneste blad har vi trykt i et større oplag, så vi har kunnet omdele bladet på biblioteker mv. Dennis har gjort en stor indsats med at få bladet ud til flere.

Facebook

På vores facebookside Forebyg Kræft sørger Debbie for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. En stor indsats, som vi er meget glade for. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook. Og vi har mulighed for at vælge artikler ud, som vi løbende får boosted på facebook, så vi når ud til endnu flere.

Regnskab og medlemskartotek

Det er fortsat Dennis, som står for regnskab og ajourføring af medlemskartoteket, betalinger mv.

Mobilepay

Alle kan nu betale kontingent mv. til foreningen via Mobilepay. Husk at oplyse dit navn og gerne din e-mail adresse.

Samarbejde med Tidslerne

I 2016 deltog vi i samarbejde med Tidslerne om at ansøge om midler til et forskningsprojekt. Vi ansøgte om forskningsmidler og fik midlerne under en række betingelser. Desværre kunne vi ikke se, at projektlederen kunne få lagt en gennemførlig projektplan. Derfor valgte vi sammen med Tidslerne at stoppe samarbejdet med projektlederen. Efterfølgende har vi forsøgt at finde en anden projektleder dog uden held. Vi er fortsat interesseret i at involvere os i forskning dog vil der være en række forhold, som vi vil sikre os, at der bliver taget hånd om, da det ellers vil være meget svært at se en succesfuld gennemførelse af.

Vi ser frem til det nye år med spændende udfordringer.

Mvh.

Helle Martinussen

Formand Landsforeningen til Forebyggelse af Kræft

 

Regnskab år 2016

Driftsregnskab

Indtægter                                                                   2015                                           2016

Kontingenter                                                          20.050                                       19.800

Gaver                                                                       11.277                                          8.161

Renteindtægter                                                      13.194                                        12.381

Indtægter ialt                                                         44.521                                       40.342

Udgifter

Kontorartikler                                                         2.536                                         3.487
Telefon                                                                     1.000                                        1.000
Porto og forsendelse                                               7.289                                         9.058
Møder                                                                       3.237                                         3.417
Hjemmeside                                                            5.055                                         9.174
I-pads                                                                    23.818
Solbladet                                                                12.526                                       17.444
Gebyrer og bankomkostninger                               764                                            568

Udgifter i alt                                                         56.225                                       44.148

Årets underskud                                                -11.704                                       -3.806
_________________________________________________________________________

Indkaldelse til generalforsamling 2017

Årets generalforsamling afholdes søndag den 5. marts 2017 kl. 14 0g finder som

sædvanlig sted hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9 i kælderen.

Dagsorden ifølge vedtægterne, se nedenstående.

Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen bedes indsendt senest 14 dage før.

Vi har brug for, at der kommer mange medlemmer for at definere foreningens virke

fremover. Vi har også brug for interesserede til det vigtige arbejde i bestyrelsen.

Venlig hilsen og på gensyn fra bestyrelsen.

Dagsorden iht. Vedtægter:

  1.     Valg af dirigent og referent
  2.     Godkendelse af dagsorden
  3.     Formandens beretning
  4.     Regnskabet fremlægges
  5.     Godkendelse of beretning og regnskab
  6.     Budget for året 2017
  7.     Fastsættelse af kontingent
  8.     Bestyrelsens forslag
  9.     Medlemmernes forslag
  10.     Valg af bestyrelse
  11.     Valg af suppleanter, der kan vælges 0 til 2
  12.     Valg af revisor og suppleant
  13.     Eventuelt

København 27. marts 2016, Referat

LFKs ordinære generalforsamling 20. marts 2016
Formanden Wanda Andensen bød velkommen til generalforsamlingen.
1. Valg af dirigent og referent
Dennis Sørensen blev valgt som dirigent.
Helle Martinussen blev valgt som referent.

2. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.

3. Formandens beretning v/Wanda Andersen
Helle og Dennis har haft mest travlt i det forgangne år med at gøre hjemmesiden færdig. Senest har Dennis fået lagt foreningens blade for 25 år ud på hjemmesiden.

Der er nu 186 betalende medlemmer og 68 livsvarige medlemmer jf. medlemskartotek pr. 20. marts 2016 fra kasseren. Vigtigt, at vi får indsamlet e-mails fra alle medlemmer.

På facebook på vores facebookside Forebyg Kræft sørger Debbie for, at der løbende bliver lagt mange artikler ud. En stor indsats, som vi er meget glade for. Vi får flere og flere likes fra interesserede på Facebook.

I det seneste år er Solbladet udkommet 3 gange, og det næste blad udkommer i april. I næste blad kommer der en artikel fra det første Solblad, som er meget spændende

Vi er inde i en spændende periode vedr. kræftbehandling, der er stor fokus på emnet i disse år. Det er helt fantastisk, at Obama vil bruge mange millioner på kræftbehandling. Vi vil fortsætte med at se kræft som sjælens sygdom.

Vi vil fortsætte med vilje og ihærdighed

4. Regnskabet fremlægges
Dennis fremlagde regnskabet og revisors påtegning.

5. Godkendelse af beretning og regnskab
Beretning og regnskab blev godkendt.

6. Budget for år 2016
Budgettet blev drøftet.

Indtægter
– Kontingenter 20.000 kr.
– Gaver 11.000 kr.
– Renteindtægter 6.000 kr.
Indtægter total 37.000 kr.

Udgifter
– Telefon 1.000 kr.
– Porto og forsendelse 7.000 kr.
– Møder 4.000 kr.
– Hjemmeside 4.000 kr.
– Mobilt bredbånd 2.400 kr.
– Solbladet 13.000 kr.
– Gebyrer og bankomkostninger 1.000 kr.
– Øvrigt 3.000 kr.
Udgifter total 37.000 kr.

Budgettet blev vedtaget.

7. Fastsættelse af årskontingent
Årskontingentet blev fastsat til 100 kr., hvilket er uændret.

8. Bestyrelsens forslag
Ingen

9. Medlemmernes forslag
Forslag fra medlem Niels Uldall om, at vi skulle være mere aktive politiske. Generalforsamling drøftede dette, hvilket der var enighed om på generalforsamlingen.

Forslag fra Niels Uldall om, at Carsten Vagn Hansen udnævnes til æresmedlem.
Generalforsamlingen drøftede dette. Foreningen har ingen vedtægtsbestemmelser om dette. Der var tilsagn om, at det er en god ide.

10. Valg af bestyrelse
Hanne og Dennis blev valgt til bestyrelsen sidste år.

Der var 2 forslag til formand: Helle Martinussen og Lena Agger.
Helle blev valgt til formand.
Wanda valgt for 2 år, Debbie valgt for 2 år og Lena blev valgt til bestyrelsen for 1 år. Hanne er nu suppleant.

11. Valg af suppleanter. Der skal vælges 0- 2 suppleanter
Hanne blev valgt som suppleant.

12. Valg af revisor
Niels Uldall blev valgt som revisor.
Inge Wallin blev valgt som revisor suppleant.

13. Eventuelt
Vi har mulighed for at dele pjecer ud på Helsemessen i Øksnehallen september/oktober. Vi har stort lager af pjecer.

Bestyrelsesansvar kan vi tegne en forsikring?
Dirigenten takkede for god ro og orden.

Generalforsamlingen 2016

Helle Birkedal Martinussen           Dennis Sørensen
Referent på generalforsamlingen Dirigent på generalforsamlingen

 

Indkaldelse til generalforsamling  2016

 Dennis Sørensen, 5. november 2015

 

Næste generalforsamling afholdes den 20. marts 2016 kl. 14 og finder som

sædvanlig sted hos Wanda Andersen på Frederiksberg, Johnstrup Alle 9

i kælderen.

Dagsorden ifølge vedtægterne, se nedenunder.

Forslag til generalforsamlingen bedes indsendt senest 14 dage før.

Vi har brug for, at der kommer mange medlemmer for at definere foreningens

virke fremover. Vi har også brug for interesserede til det vigtige arbejde i bestyrelsen.

Venlig hilsen fra bestyrelsen

 

Dagsorden iht. vedtægter:
  1. Valg af dirigent og referent
  2. Godkendelse af dagsorden
  3. Formandens beretning
  4. Regnskabet fremlægges.
  5. Godkendelse af beretning og regnskab.
  6. Budget for året
  7. Fastsættelse af årskontingent
  8. Bestyrelsens forslag
  9. Medlemmernes forslag
  10. Valg af bestyrelse
  11. Valg af suppleanter. Der kan vælges 0 til 2.
  12. Valg af revisor
  13. Eventuelt
Regnskab for 2015
_________________________________________________________________________
Driftsregnskab

Indtægter                                                                                                       2014                                                    2015

Kontingenter                                                                                            19.900                                                20.050
Gaver                                                                                                                9.469                                                   11.277
Bankrenteindtægter                                                                              5.431                                                   13.194

Indtægfter i alt                                                                                       34.800                                                 44.521

Udgifter

Kontorartikler                                                                                               618                                                    2.536
Telefon                                                                                                           1.000                                                    1.000
Porto og forsendelse                                                                             6.203                                                    7.289
Møder                                                                                                               1.384                                                    3.237
Hjemmeside                                                                                                    213                                                    5.055
I-pads                                                                                                                                                                             23.818
Solbladet                                                                                                     10.594                                                  12.526
Gebyrer og bankomkostninger                                                     1.164                                                         764

Udgifter i alt                                                                                              21.176                                                  56.225

Årets overskud                                                                                      13.624                                                  -11.704
_________________________________________________________________________

Referat fra Generalforsamling, søndag d. 26. april 2015

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent, referent og to stemmetællere
  2. Formandens beretning
  3. Regnskabet
  4. Fastsættelse af årskontingent og livsvarigt kontingent
  5. Indkomne forslag
  6. Valg af hovedbestyrelse
  7. Valg af intern revisor og revisor suppleant
  8. Eventuelt

Punkt

ad. 1. Valg af dirigent: Helle blev valgt. Valg af referent: Dennis blev valgt. Der var fremmødt 8 medlemmer, hvoraf 6 var stemmeberettigede. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig

ad. 2. Formandens beretning: Det har været et travlt år. Solbladet er som sædvanligt udkommet 3 gange med Dennis og formanden som redaktører. Carsten Vagn Hansen støtter os stadig med besvarelser af læserspørgsmål. Bladet vil fremover blive lagt på vores hjemmeside, så de, som selv vil udskrive det, kan gøre det, og eventuelt afbestille det udsendte blad. Foreningen havde sidste år 199 betalende, 68 livsvarige og 22 medlemmer i restance. Vi forventer i årets løb, at det bliver muligt at betale over mobile pay, via pbs og via vores hjemmeside. Vi har i årets løb arbejdet meget på vores ny hjemmeside, den er nu åbnet i nyt design med indhold af artikler, kost, rygning, links mv., men alle sider er ikke udfyldt endnu. Vi er meget interesserede i at høre fra nogen, som kunne være interesseret i at være med til at vedligeholde siden, også blot ved at renskrive artikler. Vi har talt meget om at blive synlige på facebook, det er et nyt tiltag, som vi håber på bliver en realitet i dette år. Der var et forslag fra salen gående ud på, at vi skulle starte generalforsamlingen med et foredrag, bl.a. for at få flere deltagere. Det vil vi tage op i bestyrelsen. Beretningen blev  godkendt.

ad. 3. Regnskabet, som viste et resultat på lige over 13. tusinde kr., blev forelagt af Dennis og godkendt. Vi har hidtil været med i ordningen med at gaver til foreningen kunne trækkes fra i skat. Den ordning er vi ikke længere med i, da vi ikke kan opfylde de krav, som er en betingelse for, at man kan være med.

ad. 4. Kontingentet blev fastsat til 100 kr. for 2016.

ad. 5. Bestyrelsen fremlagde omfattende ændringer til vedtægterne. De nye vedtægter blev godkendt. Jf. de nuværende vedtægters § 8 ”Til ændringer af landsforeningens vedtægter kræves flertal af de på en generalforsamling afgivne stemmer.” De nye vedtægter skal derfor ikke godkendes på en ekstraordinær generalforsamling. De nye vedtægter er dermed gældende.

ad. 6. Dennis blev valgt til kasserer, og Hanne Pihl blev valgt til bestyrelsesmedlem.

ad. 7. Niels Uldahl blev valgt til revisor.

ad. 8. Der var forslag om indsamling af mail-adresser, så bladet kan sendes ud på mail. Der var også forslag om, at der var et foredrag i forbindelse med generalforsamlingen, så flere ville møde op.

Efter eventuelt afsluttede dirigenten med et ”Tak for god ro og orden.”

 

Referent: Dennis Sørensen

Dirigent: Helle Martinussen

 

DRIFTSREGNSKAB PR. 31.12.2014

Indtægter:…………………………………………………………………………………………..

Kontingenter……………………………………………………………………………..19.900

Gaver………………………………………………………………………………………….9.469

Ialt……………………………………………………………………………………………29.369

Udgifter………………………………………………………………………………………………

Møder…………………………………………………………………………………………1.384

IT og hjemmeside……………………………………………………………………………213

Trykning af blad…………………………………………………………………………10.595

Telefon……………………………………………………………………………………….1.000

Kontorartikler…………………………………………………………………………………617

Porto…………………………………………………………………………………………..6.203

Gebyrer………………………………………………………………………………………..1.164

Ialt……………………………………………………………………………………………..21.176

Overskud……………………………………………………………………………………..8.193

Renteindtægter…………………………………………………………………………….5.431

Periodens resultet ………………………………………………………………………13.624

 

Februar 2015

 –  Vedr. Foreningens hjemmeside

  –  Har du erfaring og lyst til at være web-redaktør på vores nye hjemmeside? 

  • Landsforeningen efterlyser et par personer, som er interesseret i forebyggelse af kræft, og som
  • ville være interesseret i at hjælpe med at udbygge og vedligeholdelse af vor hjemmeside, som er
  • helt nystartet. Der er tale om ikke-betalt arbejde.

 

 Medlemskab

Årskontingentet er 100 kr. pr. år. Det opkræves hvert år i april måned.

FOREBYG.DK

Forebyg.dk formål er bl.a. at forebygge, afhjælpe og bekæmpe kræft og andre folkesygdomme med holistiske, menneskevenlige, naturmedicinske og andre alternative midler og metoder. Du kan læse mere om os her.
Vi er en frivillig uafhængig organisation. Foreningen påtager intet ansvar for eventuelle skader opstået som følge af artiklerne på hjemmesiden. Hjemmesidens artikler udtrykker forfatterens personlige mening og afspejler ikke nødvendigvis Foreningens synspunkter.

BLIV MEDLEM

Følg os også på Facebook:
https://www.facebook.com/forebyg/

Copyright © 2019 · SimplexWeb.dk